Henüz ilk otomobilini tanıtmasının üzerinden bir yıl geçen Xiaomi, kendi hedefinin bile ilerisine giderek rekorlar kırdı. Çinli devin SUV modeli, Tesla’nın korkulu rüyası oldu. .İşte Xiaomi SU7’nin şaşırtan satış rakamları.
Otomobil devleri elektrikli modelleriyle pazarda hakimiyet kurmayı amaçlarken, BYD, Xiaomi, Tesla ve diğer markalar arasında kıyasıya rekabet var.
Bilmeyenler için hatırlatalım Çinli teknoloji devi Xiaomi, 2024 yılında otomobil pazarına girdi ve kendi beklentisinin bile üzerinde ilgi gördü.
Markanın SUV modeli gerek özellikleri gerek fiyatıyla beğenileri toplarken, bunu satışlarına da yansıtmayı başardı
Xiaomi CEO’su Lei Jun’a göre, YU7 modeli, tanıtımının ardından yalnızca bir saat içinde, geçen yıl mart ayında duyurulan SU7’nin aynı süredeki satış performansını üçe katladı.
253.500 yuan (yaklaşık 35.360 dolar) başlangıç fiyatına sahip olan YU7, Tesla Model Y’den yaklaşık %4 daha ucuz olmasına rağmen, teknik özellikler ve performans açısından rakibinin önüne geçiyor.
Analistler, YU7'nin bu başarısının, halihazırda Çin’in en çok satan SUV modeli olan Tesla Model Y’nin pazar payını daha da azaltabileceğini belirtti. Zira ABD'li üreticinin Çin'deki elektrikli araç pazarındaki payı 2020'deki %15 seviyesinden 2024'te %10'a, 2025’in ilk aylarında ise %7,6’ya kadar gerilemiş durumda. Öte yandan benzer bir durum Avrupa için de geçerli
Öyle ki Xiaomi'nin ilk otomobili SU7, Aralık ayından bu yana Tesla’nın Model 3’ünden daha fazla satıyor
Citi’nin analizine göre, Tesla’nın rekabette tutunabilmesi için fiyat indirimi yapması, gelişmiş otonom sürüş yazılımını ücretsiz sunması ve yeni finansman teşvikleri sunması gerekebilir.
YU7'nin gördüğü yoğun talep Xiaomi hisselerine de yansıdı. Cuma günü şirket hisseleri sabah saatlerinde %8 artışla tüm zamanların en yüksek seviyesini gördü, günü ise yaklaşık %3 yükselişle tamamladı
Otomobil devleri elektrikli modelleriyle pazarda hakimiyet kurmayı amaçlarken, BYD, Xiaomi, Tesla ve diğer markalar arasında kıyasıya rekabet var.
Bilmeyenler için hatırlatalım Çinli teknoloji devi Xiaomi, 2024 yılında otomobil pazarına girdi ve kendi beklentisinin bile üzerinde ilgi gördü.
Markanın SUV modeli gerek özellikleri gerek fiyatıyla beğenileri toplarken, bunu satışlarına da yansıtmayı başardı
Xiaomi CEO’su Lei Jun’a göre, YU7 modeli, tanıtımının ardından yalnızca bir saat içinde, geçen yıl mart ayında duyurulan SU7’nin aynı süredeki satış performansını üçe katladı.
253.500 yuan (yaklaşık 35.360 dolar) başlangıç fiyatına sahip olan YU7, Tesla Model Y’den yaklaşık %4 daha ucuz olmasına rağmen, teknik özellikler ve performans açısından rakibinin önüne geçiyor.
Analistler, YU7'nin bu başarısının, halihazırda Çin’in en çok satan SUV modeli olan Tesla Model Y’nin pazar payını daha da azaltabileceğini belirtti. Zira ABD'li üreticinin Çin'deki elektrikli araç pazarındaki payı 2020'deki %15 seviyesinden 2024'te %10'a, 2025’in ilk aylarında ise %7,6’ya kadar gerilemiş durumda. Öte yandan benzer bir durum Avrupa için de geçerli
Öyle ki Xiaomi'nin ilk otomobili SU7, Aralık ayından bu yana Tesla’nın Model 3’ünden daha fazla satıyor
Citi’nin analizine göre, Tesla’nın rekabette tutunabilmesi için fiyat indirimi yapması, gelişmiş otonom sürüş yazılımını ücretsiz sunması ve yeni finansman teşvikleri sunması gerekebilir.
YU7'nin gördüğü yoğun talep Xiaomi hisselerine de yansıdı. Cuma günü şirket hisseleri sabah saatlerinde %8 artışla tüm zamanların en yüksek seviyesini gördü, günü ise yaklaşık %3 yükselişle tamamladı