Yapay Zeka İçeriklerinin Telif Hakları Endişesi

döngüsel

Don't give up!
Süper Mod
Katılım
22 Tem 2020
Mesajlar
5,714
Tepki puanı
2,492
Puanları
113
Konum
.
Cinsiyet
Kadın
Yayıncılar, üretimsel yapay zeka içeriklerinin telif hakkı yasasını ihlal edebileceğini düşünüyor.
Üyeleri arasında New York Times ve Washington Post gibi yayınların da bulunduğu Digital Content Next adlı yayıncı grubu, üretimsel yapay zeka içeriklerinin telif hakkı yasasını ihlal edebileceği konusunda bazı uyarılarda bulundu. Hazırlanan yönerge taslağında, telif hakkı yasalarının içerik oluşturucuları içeriklerinin lisanssız kullanımına karşı koruduğu ve yapay zeka sistemlerinde telif hakkıyla korunan çalışmaların kullanımının, telif hakkı ve adil kullanım yasası kapsamında analize tabi olduğu bilgisi yer alıyor.

Ek olarak, yayıncıların orijinal içeriğinin yapay zeka sistemleri tarafından hem eğitim hem de çıktı amacıyla kullanımının, telif hakkı yasasında ve yerleşik içtihatta belirtildiği gibi adil kullanım kapsamının çok ötesine geçtiğinin tespit edileceği bilgisi yer alıyor. Ayrıca orijinal içeriğin üretimsel yapay zeka sistemleri tarafından eğitim veya sentezleme için kullanılmasına çoğu yayıncının hüküm ve koşulları tarafından izin verilmediği veya mevcut sözleşmeler tarafından bunun öngörülmediği de belirtiliyor.

yapay-zeka-icerik-750.png


Kullanıcıları kaynaklara gitmeye teşvik etmeli
Yönerge taslağı, yayıncıların fikri mülkiyetlerini korumalarına yardımcı olabilecek daha güçlü düzenlemeler çağrısına ek olarak, üretimsel yapay zeka araçlarının kullanıcılara çıktının orijinal kaynaklarını tanımlayacak ve kullanıcıları bu kaynaklara gitmeye teşvik edecek şekilde açık ve belirgin nitelikler içermesi gerektiğini söylüyor.

Yayıncıların üretimsel yapay zeka araçlarını kullanması, telif hakları konusunda çeşitli sıkıntılara neden olabiliyor. Özellikle, yapay zeka araçları tarafından üretilen içeriklerin telif hakları konusunda kimin bu haklara sahip olduğu konusu bazı durumlarda karmaşa yaratabiliyor. Bu durumda, telif hakkı ihlali davaları açılabiliyor ve bu davaların sonucu belirsizlikler ve mahkeme masrafları nedeniyle yayıncılar için maddi kayıplara neden olabiliyor. Ayrıca, yapay zeka araçları tarafından üretilen içeriklerin telif hakkı sahipleri tarafından nasıl kullanılabileceği konusunda belirsizlikler de ortaya çıkabiliyor.

Bunlar ve benzeri nedenlerden dolayı, yapay zeka araçlarının kullanımı yayıncılar için potansiyel telif hakkı sorunlarını beraberinde getiriyor. Bu sorunların üstesinden gelmek için, yayıncıların yapay zeka araçlarını kullanırken telif haklarına ilişkin yasal çerçeveleri dikkate alması ve telif hakkı sahipleriyle iş birliği yaparak üretilen içeriklerin kullanımı konusunda izinleri almaları gerekiyor.

Kaynak: Webrazzi
 
Üst Alt