Sevgililer Günü, her yılın 14 Şubat günü birçok ülkede kutlanan özel gündür.
Kökeni, Roma Katolik Kilisesi'nin inanışına dayanan bu gün,
Valentine ismindeki bir din adamı için ilan edilen bir bayram günü olarak ortaya çıkmıştır.
Bu sebeple bazı toplumlarda "Aziz Valentin Günü" denir.
Ve biz bunu neden kutlarız hala anlayamadım.Diğer günler ve özel hediyeler gibi.
Tektaş Yüzüğün Hikayesi
Mücevherler ve özellikle de elmas tarihin en eski zamanlarında bile kadınlar tarafından zarafet, gösteriş ve ihtişamını ifade etmek için kullanmıştır. Bu özel taşın keşfi ise 19. yüzyılın sonlarına dayanır. İngilizler o zamanlar kendi sömürgesi olan Güney Afrika'da çeşitli noktalarda maden aramaları yapıyordu ve bu aramalarda ilk önce çok da değerli olduğunu anlamadıkları ancak sonraları paha biçilmez diyecekleri elmas madenlerini keşfettiler.
Kıtanın birçok noktasındaki bu madenlerden büyük özenle çıkarılan elmasları
( kölelerce çıkarıldığı ve kendi topraklarından çıkan bu ürünün onlara hiç fayda sağlamadığını unutmadan ) ülkelerine götürdüklerinde ise piyasada çok fazla elmas arzı olması nedeniyle pazardaki fiyatının ve değerinin düştüğünü fark ettiler. Bu düşüşü önlemek isteyen İngilizler elmas ticareti yapan tüm şirketleri De Beers çatısı altında toplamaya karar verdi. De Beers’in kurulması ile mücevher ticaretinde tek söz sahibi bu kurum oldu. Bu gelişmenin ardından De Beers ticarete yön vermeye başladı ve kısa zamanda elmas fiyatları bir hayli yükseldi. Bir sonraki adım ise piyasadaki elmasların yüksek fiyattan satılacağı bir pazar oluşturmaktı ve yeni kıta Amerika tam anlamıyla bu iş için biçilmiş kaftandı.
De Beers yaptırdığı çeşitli araştırma ve anketler sonucunda Amerikan halkına elması nasıl satacağının yolunu bulmuştu. İşe ülke genelinde faaliyet gösteren gazete, dergi ve radyolarına reklam vererek başladılar. Elmaslar boy boy sayfalarca reklamlarda yer alıyor, haliyle insanların dikkatini çekiyordu. Daha da önemlisi reklamlarda ülkenin tanıdık simalarını, sevilen yüzlerini, ses ve sinema sanatçılarını oynatıyorlardı. Bu reklamlar öyle bir hal almıştı ki, insanlar her yerde toplumun beğenisini kazanmış ünlü kişilerin sevdiği kişiye sevgisini ifade etmek için elinde tektaş yüzükle evlenme teklifi yaparken görüyordu.
Bu nedenle ben sevgililer günü veya elmasa karşıyım.
Yapılan reklam kampanyası kısa bir süre sonra meyvesini verdi. Yeni savaştan çıkmış, ekonomisi rayına oturmamış bir ülkede insanların alım gücü düşmesine rağmen tektaş yüzük satışları bir anda iki katına çıkmıştı. Zamanla tektaş yüzüğün bu ünü Amerika kıtasından tüm dünyaya yayıldı ve içinde aşk, sevgi, evlilik geçen her sahnenin vazgeçilmez bir karesi haline geldi. İşte tektaş yüzük bu şekilde tüm dünyada popüler hale geldi.