Ayrık (duvarların dış sınıra bağlı olmadığı/sınırın kapalı olmadığı) labirentler, labirente giriş ve çıkışlar labirentin dış duvarları üzerinde olmak kaydıyla duvar takipçisi yöntemiyle çözülebilir. Ancak labirentin içinden başlanılan durumlarda bu yöntem kullanılırsa ve açık bir uç varsa, başladığınız yere sürekli geri dönersiniz.

Adını John Pledge'den alan Pledge algoritması, bu sorunu çözüyor. Pledge’e göre yapmanız gereken şey, bir yön belirlemek (kuzey, güney, batı ve doğudan herhangi biri) ve daha sonra bir engel ile karşılaşana dek o yönde ilerlemek.
Engele denk gelmenizin ardından engeli solunuza alın ve sol elinizi duvara koyarak ilerlemeye devan edin, ilerlerken dönüşlerinizi sayın. Başlangıçta ilerlediğiniz yöne tekrar dönünce ilerlemeye devam edin. Her engelde bu işlemi tekrarlayın. Eğer yazıdan anlaması zor olduysa şemadan daha kolay anlayabilirsiniz

Adını John Pledge'den alan Pledge algoritması, bu sorunu çözüyor. Pledge’e göre yapmanız gereken şey, bir yön belirlemek (kuzey, güney, batı ve doğudan herhangi biri) ve daha sonra bir engel ile karşılaşana dek o yönde ilerlemek.
Engele denk gelmenizin ardından engeli solunuza alın ve sol elinizi duvara koyarak ilerlemeye devan edin, ilerlerken dönüşlerinizi sayın. Başlangıçta ilerlediğiniz yöne tekrar dönünce ilerlemeye devam edin. Her engelde bu işlemi tekrarlayın. Eğer yazıdan anlaması zor olduysa şemadan daha kolay anlayabilirsiniz