Büyük Babil veya diğer isimlendirmesi ile Babil Fahişesi, Kitâb-ı Mukaddes'in Vahiy Kitabı'nda bahsi geçen sembolik bir kadın figürü ve aynı zamanda şer yeridir. Büyük Babil'in tam unvanı Vahiy Kitabı 17:5'te şu şekilde açıklanmaktadır
Fahişe, Deccal ve Vahiy Kitabı'nda bahsi geçen Canavar (Grekçe: Θηρίον, Thērion) ile ilişkilendirilir.
Kitapta geçen ve normalde "fahişe" anlamına gelen Grekçe pornē kökü, aynı zamanda mecazi olarak "kadın putperest" olarak da çevrilebilmektedir.
Hristiyan eskatolojisinde, Büyük Babil ve canavarın neyi sembolize ettiği üzerine birçok spekülasyon vardır.
Büyük Babil bazen tarihi mekanlara ve olaylara dayandırılarak yorumlanmış olup, bu bakış açısından genellikle Erken Hrıstiyanlık döneminde pagan olan ve Hristiyanlığı kısıtlamış Roma İmparatorluğu ile bağdaşlaştırılmıştır.
Ayrıca Kitâb-ı Mukaddes'te yer alan pek çok kısımda Babil ve Roma'nın eş anlamlı kullanımı görülmektedir. Vahiy 17'nin devam eden bölümlerinde 7 tepeden bahsedilmesi de Roma'nın kastedildiği fikrine destek olmaktadır .
Ancak bazıları "Büyük Babil" terimi ile 7 tepesi bulunan bir diğer şehir olan Kudüs'e atıfta bulunulduğunu savunmakta olup, bölgedeki dinden çıkmayla ilişkili olduğuna değinirler.
Katolik Kilisesi Büyük Babil ile Kudüs'ü, birbirleri ile devamlı bir çatışma halinde olan iki farklı "ruhani" medeniyet olarak ele almıştır. Bu görüşe göre Büyük Babil maddi dünyaya olan aşkı, Kudüs ise Tanrı'ya olan aşkı simgelemektedir.
Reformasyon'dan sonra kurulmuş yeni Hristiyan mezhepleri Büyük Babil'i Katolik Kilisesi ile bağdaşlaştırmıştır. Yedinci Gün Adventist Kilisesi de benzer bir tutum izlemektedir, ancak Katoliklik dışında yer alan diğer Protestan mezheplerinin çoğunu da Büyük Babil ile ilişkilendirmiştir. Yehova'nın Şahitleri Babil Fahişesi'ni "Tanrı’nın reddettiği sahte dinlerin tümü" olarak tanımlamıştır
Fahişe, Deccal ve Vahiy Kitabı'nda bahsi geçen Canavar (Grekçe: Θηρίον, Thērion) ile ilişkilendirilir.
Kitapta geçen ve normalde "fahişe" anlamına gelen Grekçe pornē kökü, aynı zamanda mecazi olarak "kadın putperest" olarak da çevrilebilmektedir.
Hristiyan eskatolojisinde, Büyük Babil ve canavarın neyi sembolize ettiği üzerine birçok spekülasyon vardır.
Büyük Babil bazen tarihi mekanlara ve olaylara dayandırılarak yorumlanmış olup, bu bakış açısından genellikle Erken Hrıstiyanlık döneminde pagan olan ve Hristiyanlığı kısıtlamış Roma İmparatorluğu ile bağdaşlaştırılmıştır.
Ayrıca Kitâb-ı Mukaddes'te yer alan pek çok kısımda Babil ve Roma'nın eş anlamlı kullanımı görülmektedir. Vahiy 17'nin devam eden bölümlerinde 7 tepeden bahsedilmesi de Roma'nın kastedildiği fikrine destek olmaktadır .
Ancak bazıları "Büyük Babil" terimi ile 7 tepesi bulunan bir diğer şehir olan Kudüs'e atıfta bulunulduğunu savunmakta olup, bölgedeki dinden çıkmayla ilişkili olduğuna değinirler.
Katolik Kilisesi Büyük Babil ile Kudüs'ü, birbirleri ile devamlı bir çatışma halinde olan iki farklı "ruhani" medeniyet olarak ele almıştır. Bu görüşe göre Büyük Babil maddi dünyaya olan aşkı, Kudüs ise Tanrı'ya olan aşkı simgelemektedir.
Reformasyon'dan sonra kurulmuş yeni Hristiyan mezhepleri Büyük Babil'i Katolik Kilisesi ile bağdaşlaştırmıştır. Yedinci Gün Adventist Kilisesi de benzer bir tutum izlemektedir, ancak Katoliklik dışında yer alan diğer Protestan mezheplerinin çoğunu da Büyük Babil ile ilişkilendirmiştir. Yehova'nın Şahitleri Babil Fahişesi'ni "Tanrı’nın reddettiği sahte dinlerin tümü" olarak tanımlamıştır